ERASMUS+ projekt "Share play"

Share Play on Euroopa Liidu programmi Erasmus+ poolt rahastatav projekt,

mis kestab 1.09.2014 - 31.08.2016.

Projekti teemaks on traditsioonilised mängud.

Projektis osalevad 8 riigi koolid (enamasti on tegu väikeste maapiirkonnas asuvate koolidega):

Esimene projektikohtumine toimus Portugalis Portos 10.-15.novembril 2014.a.

Osalesid õpetajad Leeni Seppel (koolipoolne projektijuht), Karin Valdas ja Rita Punning.

Täpsemalt loe kohtumisest kooli ajalehest nr 62 (ilmus ka valla ajalehes).

Novembri lõpp – Erasmus+ nurga kujundamine.

Õpetajad Karin ja Leeni kujundasid õpilaste abiga projektis osalevaid maid tutvustava stendi.

Novembri lõpp - Gert Air, Hanna Elisabeth, Kata ja Greete -Liis meisterdasid Share Play projekti teemalise plakati.

Detsembri esimene nädal -  valmis PowerPoint’i esitlus traditsioonilistest mängudest. Esitluse koostasid Gert Air, Hanna Elisabeth, Kata ja Greete -Liis.

15. detsember – valisime välja meie kooli parima Share Play logo. Võistlusel osales 11 õpilast. Võitjaks osutus Katrini logo.

Enne jõule joonistasime ja kirjutasime jõulukaarte kõikidele partnerriikidele. Saabunud kaardid on väljas Erasmus+ nurgas.

Veerandi viimasel nädalal viisime läbi küsitluse partnerriikide keele ja kultuuri kohta. Küsitluses osalesid 20 õpilast ja 10 õpetajat. Küsitluse eesmärk on võrrelda teadmisi osalevate riikide kohta projekti alguses ja lõpus. Esimesed tulemused selguvad jaanuaris.

Detsembris ilmus projekti tutvustav ja esimest kohtumist kirjeldav artikkel Kõlleste valla lehes ja kooli ajalehes Krootuse Kooli Kuller.

Jaanuaris  õpetaja Karin kontrollis ja analüüsis projektis osalevate maade kohta toimunud küsitlust. Selles osalesid 20 õpilast ja 10 õpetajat. Sarnane küsitlus viiakse läbi ka projekti lõpus, et selgitada välja, mil määral on projektis osalemine muutnud osalejate teadlikkust partnerriikidest.

Veebruaris toimus projektile parima logo valimine. Meid esindav Katrini loodud logo meeldis kõige rohkem Poola õpilastele. Kokkuvõttes tuli ülekaalukalt võitjaks Saksamaa logo. See osutus ka meie õpilaste lemmikuks.

Projektis osalevate riikide logod

Eesti

Türgi

Läti

Poola

Rumeenia

Portugal

20.veebruaril  toimus Skype kohtumine Rumeenia ja Eesti õpilaste vahel. Meie koolist osalesid Gert Air, Hanna Elisabeth, Kata, Kelli, Nelli, Andreas, Katrin, Keihtlin, Martin ja Kelli Parind.

Iga õpilane sai oma vestluspartneri. Kuigi algus oli pisut hirmutav, siis tegelikult oli kohtumine tore ja õpilased nautisid üksteise tundmaõppimist.

Vestlused kogusid tuure ja õpilased said Rumeenia partneritega rääkida tunduvalt pikemalt kui esialgselt plaanis oli. Mitmed sõlmitud tutvused on hiljem jätkunud Skype’i ja Facebooki vahendusel.

Avatud on ka eraldi Facebooki grupp õpilastele: Share Play Students. Kõik projektiga seotud õpilased saavad seal üksteist tundma õppida ja igapäevaselt suhelda.

Märts – kooli külastas Põlva Maavalitsuse haridus- ja sotsiaalosakonna peaspetsialist Kaido Palu, kes pidas 7.-9. klassile loengu „Mängu tähtsus hariduses“. Ta rääkis mängudest koolitunnis ja pärast kooli ning tõi palju ilmekaid näiteid.

Märtsi viimasel päeval külastas 7.-9. klass Paides Ajakeskus Wittensteini, kus osalesime programmis „Laste mängud läbi aegade“. Üks põnevamaid läbimängitud mänge oli keskaegne rollimäng, kus meie õpilased kehastusid rüütlihärra meheleminekueas tütreks ja tema kosilasteks.

Aprillis – toimusid õpilaste ettevalmistused esimeseks projektikohtumiseks Lätis. Kaasa oli vaja võtta üks omaloodud mäng ja ette valmistada karaoke laul. Projektis osalevad õpilased koostasid Gerdi Airi eestvedamisel Kuldvillaku mängu Eesti kohta. Karaoke jaoks valisime Curly Stringi „Kauges külas“.

20.-27. aprill osalesid Gert Air, Hanna Elisabeth, Kata ja Greete-Liis projektikohtumisel Lätis Trapene Põhikoolis. Neid saatsid õpetajad Leeni Seppel ja Karin Valdas ning direktor Rita Punning.Peale kooliga tutvumise ja projektitegevuste toimusid ekskursioonid erinevatesse ümberkaudsetesse linnadesse nagu Aluksne, Gulbene, Valmiera, Sigulda. Kõikides külastatud muuseumites mängisime traditsioonilisi mänge, lisaks tantsisime ja laulsime. Meie õpilased sõbrunesid teiste riikide noortega. Nädal möödus kiirelt ja tegusalt.

Mai – toimus ettevalmistus kuu lõpus aset leidnud Rumeenia kohtumiseks, milles osalesid õpetajad Leeni, Karin ja Peeter. Samuti kujundati väljapanek Läti kohtumise piltidest.

28. mai – 2. juuni kohtusid projektis osalevate riikide õpetajad Rumeenias Rosiorii de Vedes asuvas koolis Scoala Gimnaziala Zaharia Stancu. Koolis õpib umbes 700 õpilast, klassid olid meie mõistes väga suured – üle 30 õpilase. Koolipere võttis meid väga soojalt vastu. Lasteaialapsed kinkisid paberist meisterdatud lilli, suuremad laulsid ja lugesid luuletusi.

Erilisel tervitusõhtusöögil tervitasid meid Share Play projektis osalevad riigid.  Rumeenia õpilased olid kehastunud kaheksaks osalevaks maaks, nad kandsid rahvuslippu ja tutvustasid end lühidalt. Kõlas katkend iga riigi hümnist. See oli kõige liigutavam hetk terve reisi jooksul.

Bukarestis külastasime Pentagoni järel suuruselt teist hoonet maailmas – Parlamendilossi, mille lasi ehitada Rumeenia kommunistlik president Nicolae Ceausescu. Lossi ehitati vaid kohalikust materjalist 13 aastat ööpäevaringselt. Töö käis kolmes vahetuses. Hiiglaslike akende ees on 16 meetri pikkused kardinad, millest igaüks kaalub 1500 kilo. Praegu töötab lossis parlament, ruume üüritakse välja erinevate ürituste korraldamiseks.

Eestist pärit inimestele tekitavad mäed ikka elevust. Rumeenias paiknevad Karpaadid, mille kõrgemad tipud olid lumemütsiga kaetud.

Külastasime luksuslikku Pelesi lossi ja käisime kuulsas Brani kindluses, mis on ekslikult seotud Dracula legendiga.

Juunis – toimus kirjandivõistluse „Inimõigused“ tööde esitlemine ja tõlkimine. Meie korraldame selle septembris.

September – toimus ettevalmistus kuu lõpus aset leidnud Norra kohtumiseks.

2. septembril vestlesid Keithlin, Andreas, Kelli, Nelli ja Marian Skype’i vahendusel Norra õpilastega, kes tutvustasid neile Norra kohtumise programmi.

21. – 27. septembril toimus projektireis Norra partnerkooli Sistrandasse. Osalesid Keithlin, Andreas, Kelli, Nelli ja Marian. Nendega olid kaasas õpetajad Leeni ja Aime.

Kohtumise esimese päeva veetsime ühiselt Trondheimis, kus tutvusime sealse teadusmuuseumi ja põhjamaade suurima, Nidarose katedraaliga. Õhtul sõitsime laeva ja bussiga Fr¸ya saarele, kus asub meie partnerkool Sistranda skole.

Järgmisel päeval tutvusime kooliga. Koolis õpib lisaks norrakatele eri rahvusest õpilasi, ka eestlasi. Peale koolikülastust käisime suures lõhetööstuses SalMaris, mille töötajate hulgas on samuti suur osa inimesi Baltimaadest. Õhtul pidasime kiviaja olümpiamänge Dolmsundetis.

Neljapäeval oli matkapäev ümberkaudsetel nõmmedel. Külalised integreeriti kooliõpilaste hulka ja kõik meeskonnad pidid läbima kümme erinevat kontrollpunkti, kus kohalikud õpilased meile ülesandeid andsid. Põnevaim oli tuntud filmide etendamine ilma häält tegemata.

Reedel tutvustasime Sistranda koolis oma traditsioonilisi mänge. Teiste maade mängude hulgas oli nii vanu tuttavaid kui ka meile päris uusi. Meie õpilased õpetasid silmapilgutamis­mängu, mis tõi kõigile naeru näole.

Laupäeva veetsime naabersaarel Hitral, kus saime hirvi imetleda ja pihust toita. Pärastlõunal käisime vaalamuuseumis ning sõitsime vanaaegse purjekaga.

Norra jäi meelde kui turvaline ja karastatud inimeste maa. Õpilased veedavad seal kõik vahetunnid õues, hoolimata ilmast. Õpilased on iseseisvad ja julgevad vastutust võtta.

Oktoobris valmistasime ette Eesti kohtumist. Kavandasime programmi ja leppisime kokku muuseumide ja söögikohtadega.

9.-15. november – leidis aset projektikohtumine Eestis, Krootuse Põhikoolis. Tervitasime kaugelt tulijaid kontserdiga, viisime läbi erinevaid töötube. Lisaks tutvustasime külalistele oma kooli, valda, maakonna muuseume. Viisime neid Meenikunno rappa, käisime Tartus uisutamas ja ujumas. Viimasel päeval saatsime nad koos oma õpilastega Tallinnasse, kus veetsime ühiselt lahkumispäeva. Programm oli mitmekesine ja sisutihe.

16. detsembril toimus Skype kohtumine Portugali õpilastega. Nad tervitasid meid toreda eestikeelse jõulu­tervitusega ning laulsid jõululaulu. Portugaallastega vestlesid Greete-Liis, Renata, Andreas ja Hardi.

Nädal enne jõuluvaheaega koostasid 8. klassi õpilased väljapaneku parterriikide kuulsatest inimestest.

2., 3., 4. ja 6. klassi õpilased joonistasid partnerite jaoks ilusaid jõulukaarte, mis kõik said enne pühi teele saadetud.

Detsembri lõpus viis õpetaja Karin läbi küsitluse 20 õpilase ja 10 õpetaja seas. Sarnane küsitlus partnerriikide sümbolite, kuulsate inimeste ja keele kohta toimus ka aasta tagasi.

Artiklid Share Play kohtumiste kohta ilmusid Põlva ajalehes Koit (19.11.2015) ja Kõlleste valla ajalehe detsembrinumbris.

Jaanuaris tegi õpetaja Karin kokkuvõtte küsitlusest, mis viidi läbi 20 õpilase ja 10 õpetaja seas. Tulemused olid mõnede küsimuste puhul paranenud, näiteks rahvustoitude osas. Sellele aitas kaasa rahvusroogade degusteerimine Eesti projektikohtumisel.

Jaanuaris ja veebruaris tegelesime uute projektikohtumiste ettevalmistamisega. Valisime välja õpetajad ja õpilased, broneerisime lennupiletid ja bussipiletid, sõlmisime reisikindlustused, tellisime ravikindlustuskaardid.

07.03.2016-12.03.2016 toimus õpetajate projektikohtumine Saksamaal. Sinna sõidavad Karin Valdas, Rita Punning ja Sigrid Mallene.

Saksamaa kohtumisele minnes oli vaja kaasa võtta meeneid, mille valmistamise võttis ette õpetaja Sigrid koos 6. klassi õpilastega. Meisterdamise tulemusel valmisid ilusad „muffiniküünlad“ kõikidele riikidele.

18.04.2016-23.04.2016 toimub õpilastega projektikohtumine Poolas. Õpetajatest sõidavad sinna Karin Valdas ja Rita Punning, õpilastest Renata Rosenberg, Martin Kõiv, Rea Nukk, Anabel Oja ja Janek Oja.

10.06.2016-16.06.2016 lähme koos õpilastega kohtumisele Türki. Sinna sõidavad õpetajatest Karin Valdas, Sigrid Mallene ja Aino Oviir ning õpilastest Katrin Valdas, Ranno Kähr, Kelli Parind, Lisete Härma ja Brait Pill.

Lisainfot projekti kohta leiab aadressil: http://shareplayblog.wordpress.com